Szabó Zsuzsa fotói - Szász Svájc 2017

Hinterhermsdorfi csónakázás, Königsplatz kilátója (2017.07.26.)

Táv: 6 km, szint: 350 m. Piros jelzésen.

Szász-Svájc keleti oldalán, a Cseh határ melletti kis település, Hinterhermsdorf volt a mai kiindulópontunk. Innen számtalan turistautat találunk és csónakázási lehetőséget is a Kirnitzsch folyón.
Először a csónakázást választottuk. Hinterhermsdorf felső parkolójából indultunk a kék jelzésen Bootsstation felé. Leérve a folyóhoz, befizettünk egy csónakázásra. Nem volt hosszú, kb. 200 méter, de nagyon szép meredek falú folyóvölgyben kanyarogtunk. Az Oberen Schleuse nevű felső gáthoz érve, a folyó mellett is visszasétálhatunk, de mi a Königsplatz 436 m magasan lévő kilátója felé mentünk vissza a piroson. Szépen egyenletesen vezetett az út fel a hegyre, kevés lépcsővel. Félúton volt egy kimondottan szép szakasz egy barlangi átjáróval. Visszatérve a parkoló melletti Buchenparkhalle fogadóban a gyönyörű kilátás élvezve elfogyasztottuk a helyi jellegzetes levesüket a soljanka-t.