Medve-szurdok, (Bärenschützklamm)       Ausztria, Mixnitz

Néhány szó a szurdokról és a túránkról. Az ott készült képek lent láthatók
Már többször hallottam a csodálatos ausztriai Medve-szurdokról és szerettem volna megnézni.
2012 májusában, egy őrségi túránkat összekapcsoltuk a szurdok bejárásával.
Ausztriába, Graz felé utazóknak, kirándulóknak ajánlom ezt a gyönyörű szurdoktúrát.
A neve Bärenschützklamm - Medve-szurdok.
A szurdok május 1-október 31-ig látogatható.

Graztól 40 km-re, északra fekszik Mixnitz (479 m). A kanyargós kis falun átautózva elhagyjuk a települést. A patakot követve hamarosan elérjük a falu utolsó parkolóját, ez a túrák kiindulópontja.

Gyalogosan indulunk tovább és követjük a patak folyását. Már az elején szép vízeséseket láthatunk.
A Medve-szurdok, a Hochlantsch-vidék egyik legszebb és leghosszabb vizes szurdoka, amelyet közvetlen közelről élvezhetünk a kiépített útnak köszönhetően: létrák, hidak, teszik teljesen biztonságossá és látványossá a túrát.
Bő fél óra gyaloglás után, nagyjából 3 km-es sétával 340 m-es szintkülönbséggel, folyamatosan emelkedve érjük el a szurdok bejáratát, ahonnan az izgalmas rész kezdődik.
A bejáratnál belépőt szednek, amit a létrák karbantartására fordítanak. Nekünk, ekkor még 3 euro volt, ami csekély a remekül karbantartott útvonalhoz képest.
A bejárattól 200-300 méter magas sziklafalak között haladunk, főként létrák, lépcsők, hidak segítségével. Összesen 169 fahídon, 2900 lépcsőfokon mentünk fel. A létrák és lépcsők biztonságosak. A korlátok dupla-sorosak, hogy a gyerekek is felérjék. Látszik a folyamatos karbantartás is, sok helyen friss fából készültek a szerkezetek. A szurdokban elvileg egyirányú a haladás felfele. A korlátok között keskeny a hely, az előzés, és kerülés nehézkes, a jobban megtermett emberek épphogy csak elférnek.
Hétfői nap lévén, gyakorlatilag csak mi voltunk a szurdokban, időt engedve az út élvezetének és a fotózásnak.
A szurdokból kiérve nemsokára az 1209 méteren fekvő Guten Hirten alpesi fogadóhoz érkezünk, ahol elfogyasztjuk megérdemelt ebédünket. Mi palacsintatésztás levest ettünk. Nagyon jólesett a 4 fokos hidegben
A merészebbeknek lehet fokozni az élvezeteket, lehet tovább menni az 1720m-es Hochlantsch csúcsra. Mivel hódara esett fent a turistaháznál, ezt mi kihagytuk, de szép időben az sem lehet rossz.
A fogadótól a meredek, térdet nem kimélő lejtőkön haladunk lefele, de kárpotól a gyönyörű panoráma és az alpesi legelők látványa. Visszamegyünk a völgybe, ahol autónk vár bennünket. Menetidő: 4-5 óra, a szintkülönbség: 700 méter felfele.
A szurdok-túra nagyon tetszett, ajánlom mindenkinek.

Túra nehézsége
Szurdoktúrához semmilyen hegymászótudásra nincs szükség, ám túrázási tapasztalatot, sportos erőnlétet és szédülésmentességet feltételez. Mivel a túraútvonalak néhol meredek ösvények mentén vagy létrákon, hidakon keresztül vezetnek, a stabil mozgáskoordináció elengedhetetlen.

túrista térképe

Nagyobb térképre váltás

Bärenschützklamm / a Medve-szurdok német nyelvű honlapja.

Medve-szurdok, Ausztria - Fotók 2012.05.14.

Mixnitz -> Medve-szurdok (Bärenschützklamm) -> Guten Hirten turistaház (1209m) -> Prügel weg -> Mixnitz

térkép,   autós térkép,   szórólap,    Google térképen ,   táv: 10 km, szint: 700 m, 164 fahíd, 2900 lépcsőfok

Külföldi utjainkról készült albumok:        Románia - Brassói Barangolások - 2016

Lengyelországi csavargások - 2016

Alacsony Tátra - Gyömbér - 2013

Montenegró  - 2012

Ausztria - Medve-szurdok  - 2012

A honlapot és a fotókat  Szabó Zsuzsa  készítette.          Szabó Zsuzsa további túrafotói       Farkas Nóra grafikái        Medve lap