Fekete erdő logo     Fekete-erdő   -  Schwarzwald  Németország
 2013. augusztus

Budapest    Ausztria - Chiemsee    Németország - Calw - Speßhardt    Franciaország - Strasbourg    Svájc - Rajna vízesés (Rheinfall) - Zürich    Németország - Zevelstein - Rötelbach - Hirsau - Donaueschingen, Duna forrás - Feldberg 1493m - Todtnau vízesés    Ausztria -Bodensee, Lindau    Budapest

2013 nyarán ismét úgy alakult, hogy munkánk miatt nem sok idő maradt nyaralásunk megszervezésére. Mondhatni, 4 nap állt rendelkezésünkre.
Három lehetséges úti célunk volt, ebből a negyedikre esett a választásunk. :) Németország, Fekete-erdő nyert! Tehát, szerdán kitaláltuk és szombaton utaztunk. Szerdán szállásfoglalás, gyors előkészületek. Az internet ismét sokat segített az utazási információk begyűjtésében. Csomagolás és indulás.
Mindezek ellenére sikerült egy tartalmas, látnivalókban gazdag hetet összehozni. Utazásunk képes beszámolóját láthatod a lentiekben.

Kaptárkövek

Budapest - Ausztria Chiemsee - Németország Calw  (fotók)  2013.08.24.

Google térkép - útvonal    Táv: 961km km, 13 óra autóút a pihenőkkel.
Budapest - Bécs - St. Pölten - Linz - Enns - Mondsee (pihenő a tónál) - Salzburg -
Chiemsee (pihenő és hajókázás) - München - Augsburg - Stuttgart - Leonberg - Calw - Speßhardt

Úti célunk a németországi Speßhardt nevű falucska volt. Nagyrészt autópályán mentünk, időnként megszakítva, egy-egy szebb helyen. Ilyen volt Ausztriában Mondsee, majd Németországban Chiemsee. Chiemseeben megálltunk és pihenésként áthajókáztunk az "Urak szigeté"-re.
Chiemsee (Chiem-tó) az Alpok előterében fekszik. A Bodeni-tó és Müritz-tó után a harmadik legnagyobb tó Németországban, valamint a legnagyobb Bajorországban, ezért ott "Bajor-tengernek" is nevezik. A tó két nagyobb szigete a Herrenchiemsee másként Herreninsel ("Urak szigete"), és a Frauenchiemsee, illetve röviden Fraueninsel ("Asszonyok szigete"). Ellátogattunk az Urak szigetére ahol a II. Lajos bajor király 1878 és 1886 között épített herrenchiemsee-i kastélyát néztük meg.

Calw városkép

Steßhardt, Calw - pihenőnap  (fotók)  2012.08.25.

Steßhardt, Calw térkép,   Calw térképe,   Kugele panzió,   Calw honlapja

Ezen a napon kipihentük az utazás fáradalmait és ismerkedtünk szálláshelyünkkel Steßhardttal és a szomszédos kisvárossal Calw-val.
Szállásunk egy néhány házas kis településen Steßhardtban, a Kugele panzióban volt. Reggelente a szomszédos domboldalon legelő tehenek hangjára ébredtünk. Egy csendes és békés vidék, nagyon élveztük a hangulatát.
Első napon Calw városkában tettünk egy nagyobb sétát.
Calw a Fekete-erdő északi régiójában, Stuttgarttól 46 km-re található.
A középkorban Calw egy fontos kereskedelmi város volt. Jelenleg egy csendes és szép kisváros. A hegyek között fekvő települést a Nagold folyó folyó szeli ketté. Nagyon hangulatos a jellegzetes, fagerendás házaival. Megnéztük a hegyoldalban lévő vasútállomását is, ahol nem a megszokott módon, lifttel, közelíthető meg a vonat és jó a kilátás a peronról a városra. Itt született az irodalmi Nobel-díjas Hermann Hesse 1877. július 2-án, akinek szobrát és múzeumát is megtalálhatjuk.

Strasbourg

Europa Parlament

Franciaország - Strasbourg - Európa Parlament  (fotók)  2012.08.26.

a belváros turista térképe   Strasbourg térkép    Strasbourg (Wikipédia)    Strasbourgi látnivalók

Hétfőn bevállaltunk egy hosszabb utat, elmentünk a 136 km-re lévő franciaországi Strasbourgba.
Strasbourg egy északkelet-franciaországi város a német határnál. Az Ill és a Rajna (Rýn) torkolatánál fekszik. Strasbourg a történelem során gyakran cserélt gazdát, de ma már a nemzetközi francia német megbékélést hirdeti.
Parkolót keresve a vasútállomással szembesültünk. Igen érdekes látványt nyújt, mivel az eredeti 1846-ban épült régi épület homlokzata fölé, 2007-ben ufo szerű üvegtetőt építettek.
Az állomáson megszerzett, jól használható turistatérkép alapján indultunk felfedezni a várost.
Strasbourg legfontosabb látványossága az Ill-szigeten elterülő történelmi belváros (Grand Ile), amely 1988-ban került fel a UNESCO Világörökség listájára. Ezt a városrészt a gót stílusban épült katedrális, a Notre Dame de Strasbourg uralja. Európa legmagasabb középkori épülete 142 m-es magassággal ma a világ 6. legmagasabb temploma.
A homokkőből épült katedrális érdekessége, hogy a XI. században kezdték építeni és csak a XV. században fejezték be. Az e közben megtalálható összes stílus jegyét magán viselő templomban található a maga nemében páratlan világóra.
Nem hagytuk ki a lehetőséget, hogy felmenjünk a tornyánál lévő teraszra, ahol a 330 lépcsőt megmászva 66 m magasan csodálatos kilátásban volt részünk, belátva az egész várost.
Tovább menve az "Apró francia negyed"-be (Petit France) a megfeketedett favázaik között fehéren virít a vakolat és tarka színekben pompázik az ablakokat elborító sokféle virág. Ennek végében szintén nagyon kedvelt tornyok és hidak találhatóak. A Ponts Couverts-ről, a kétszintes Várfal-híd felső szintjéről, ismét nagyon jó rálátás volt a csatornákra és a városra.
Sétánkat befejezve átmentünk megnézni az Európa Parlamentet. Strasbourgban található az Európai Parlament, az Európa Tanács és az Emberi Jogok Európai Bírósága.

Európa Parlament  (fotók)         Európa Parlament (Wikipédia)

Zavelstin vára

Gyalogtúra: Steßhardt - Altburg - Zavelstein   (fotók)  2012.08.27.

Steßhardt -> Weltenschwan -> Altburg -> Spindlershof -> Steßhardt -> Zavelstein -> Steßhardt
Táv: 17 km szint: 250 m    turistatérkép

Ma a környék megismerése volt a cél, egy hosszabb gyalogtúrával. Prospektusaik igen jó leírásokat adtak a környék ajánlott turista útvonalairól. Mi kettőt kombinálva jártuk be a vidéket. Az első elágazásnál kissé meglepve tapasztaltuk, hogy itt nem különböző színekkel jelölik a különböző útvonalakat, mint itthon Magyarországon, hanem egyetlen sárga rombuszjelzés ágazik mindenfelé. Kissé félve, de elindultunk. Hamarosan tapasztaltuk, hogy a nagyon jó turistatérképükkel, és az összes elágazásnál korrektül jelzett táblákkal, szinte lehetetlen eltévedni. El is jutottunk mai úti célunkhoz Zavelsteinbe, ahol egy szép kis váracska várt bennünket. A 17. században épült vár 28m magas tornyából jól belátható a kis város és a környező hegyek.
Zavalstein jelképe a krókusz virág. Minden évben, márciusban, több ezer krókusz nő Zavelstein környékén. A legenda szerint a vár ura, aki szerette a virágokat, ültetette a krókuszokat a régi időkben, és ezek terjedtek el az idők folyamán.
Zavelsten mellett található Bad Teinach fürdővárosa, amit mi idő hiányában kihagytunk.

Rajna vízesés

Rajna vízesés - Zürich  (fotók)  2012.08.30.

Rajna vízesés    Zürich térkép,  Zürich (Wikipédia)

Ma a Rajna-vízesést vettük célba. Európa legnagyobb vízesése a Svájc északi, Németországgal határos részén található Rajna-vízesés, vagyis a Rheinfall. A zuhatag mindössze 23 méter magas és nagyon széles, 150 méter hosszan zúdul le a víz hatalmas robajjal a mélybe. Nagyon látványos és jól megoldották a látogatók számára a megtekintését. Kiépített sétaúton és csónakkal egyaránt megközelíthető. A vízesés másik oldalára is szerettünk volna eljutni, így elindultunk megkerülni a várost, áttérni az ellentétes oldalra. Nem volt egyszerű dolog, mert a GPS-ünk belezavarodott a navigációba és azt vettük észre, hogy Zürich felé tartunk. Nem volt betervezve, de ha már így történt, elmentünk megnézni Svájc legnagyobb városát. Egy túlzsúfolt város fogadott bennünket. Időbe telt parkolót találni. Kicsit szemerkélős időben elindultunk felfedezni a várost. A belvárosban sétáltunk megnézve a ikertornyú Grossmünster - Nagytemplomot, majd felmentünk a Lindenhof nevű dombra, ahonnan jó a kilátás a városra. Rengeteg templomtorony látható, persze órával, ebből is a legnagyobb Európában a Szent Péter templom órája. Betértünk megnézni Svájc legnagyobb és többszintes pályaudvarát, majd a zürichi-tavat is megnézve hazaindultunk.

Hirsaui kolostor

Gyalogtúra: Steßhardt - Hirsau  (fotók)  2012.08.29.

Steßhardt -> Rötelbach patak völgye -> Kentheim -> Calw -> Hirsau -> Schweinbach -> Altburg -> Steßhardt     Táv: 18 km, szint: 400 m.     turistatérkép

Az előző napi városnézés után, újra gyalogos napot terveztünk. A mai célpont Hirsau. Már nem jelentet gondot az egyforma sárga turistajelzés, magabiztosan közlekedtünk a csodálatos vidéken. Szálláshelyünkről Steßhardt-ból indulva a Rötelbach patak völgyén mentünk le Kentheimbe. A patak völgye varázslatos volt a kis patakjával és a végig dúsan mohás, páfrányos partjaival. Majd a képek mesélnek, bár ott volt az igazi. Kentheimben nem sok a látnivaló, így mentünk is tovább, már ismert kisvárosunkba, Calwba. Egy finom ebédet elfogyasztva irány Hirsau.
Hirsauban megnézük a hirsaui kolostor maradványait és a Szent Péter és Pál templomot. Hirsaui Boldog Vilmos bencés apát építtette fel 1082--1091 között a Nagold folyó mellett az egyik dombon. A templom, még máig is épen van és megtekinthető. A kolostornak csak a romjai láthatók, de még így is nagyon látványos.
Hirsauból, ismét egy patakvölgyön, majd Altburgon át értünk vissza Steßhardtba.

Tivati kikötő

DonauQuelle - Feldberg - Todtnau vízesés  (fotók)  2012.08.30.

Ha már a Fekete-erdőben járunk, akkor a Duna Forrást is meg kell nézni. Tehát el is indultunk Donaueschingen-be. Meg is találtuk a Duna forráskútját (Donauquelle), ami a Duna jelképes kezdete, mivel a Fekete-erdőben eredő két kis patakocska, a Brigach és a Breg összefolyásával Donaueschingennél kezdődik a Duna. Nem volt szerencsénk a Duna Forrását éppen tatarozták, de tényleg, nem viccelek.
Ezután elmentünk vigasztalni magunkat a Fekete-erdő legmagasabb pontjára az 1493 m magas Feldbergre. Itt egy hatalmas kilátó várja a turistákat, ami gyalog vagy lanovkával is megközelíthető. Egy kicsit lanovkáztunk, majd fent a kissé felhős időben, de még így is jó kilátásban gyönyörködhettünk. A toronyban egy sonkamúzeum is található, nagyon jó szemléltető eszközökkel. Átsétáltunk a szomszédos csúcsra, ahol a hegy legmagasabb pontja található, majd hazafele indultunk.
Útközben még megálltunk Németország legmagasabb természetes vízesésénél Todtnau-nál.
Hazafele, már csak átutaztunk, de érdemes megállni Titisee üdülővárosában és a Triberg vízesésénél

Bodensee - Lindauő

Bodensee - Lindau - hazafele  (fotók)  2012.08.31.

Google térkép - útvonal    Táv: 1194 km, 14 óra autóút pihenőkkel.
Speßhardt - Calw - Bodensee - Lindau (nagyobb pihenő) - Innsbruck - Salzburg - Mondsee - Linz - St. Pölten - Bécs - Budapest

Nyaralásunk befejeztével elindultunk haza. Kissé fájó szívvel, de búcsút vettünk békés szállásunktól és irány Budapest. A hosszú utat igyekeztünk változatossá tenni egy pihenővel, Bodensee kis szigetén, Lindauban. Lindau egy festői szépségű német város, mely a Bodeni-tó (Bodensee) partján, a német-osztrák-svájci hármashatárnál található. A történelmi óváros egy part menti szigeten fekszik. Lindau nagy főpályaudvara meglepő módon a szigeten belül helyezkedik el. A pályaudvar mellett elhaladva kijutunk a kikötőbe. A kikötő a város jelképének számít, bejáratát egyik oldalról az 1856-ban épült világítótorony, a másik oldalról egy oroszlán szobra szegélyezi. Most sem hagytuk ki a lehetőséget, hogy felmenjünk a világítótoronyba. Nagyon jó rálátás volt az egész szigetre és a tóra, érdemes felmenni. Besétálva az óvárosba a régi városháza falán a város történetét felelevenítő festmények majd a sétálóutcán a turisták nyüzsgő, színes kavalkádja fogadott. Ezzel a képpel búcsúztunk Németországtól, Svájctól és Ausztrián át hazaszáguldottunk. Sok szépet, láttunk, de azt is hogy még mennyi minden kimaradt, így feltétlenül vissza kell még mennünk.

Fekete-erdő (Schwarzwald) - Németország

A Fekete-erdő (németül Schwarzwald) erdővel borított hegyvidék Németország délnyugati részén. Nyugatról és délről a Rajna völgy határolja. A hegység az itt található számos tobozos fa, fenyő sötét színéről kapta a nevét.
Németország egyik legnagyobb üdülő régiója. Rengeteg látványossággal, vízesések, hegyek, üdülővárosok és a varázslatos kis hegyi falvak. Nekünk nagyon tetszett. Aki szereti a változatos, városnézős, csavargós, nyüzsgős, de akár a nagyon nyugodt üdülést, annak nagyon tudom ajánlani.

Fekete erdő (Wikipédia),  Fekete-erdő infók (német)

A honlapot és a fotókat Szabó Zsuzsa készítette.

Külföldi utjainkról készült albumok:

Alacsony Tátra - Gyömbér - 2013

Montenegró  - 2012

Ausztria - Medve-szurdok  - 2012

Minden jog fenntartva © www.farkasnora.hu                              További túrafotóim        Farkas Nóra grafikái        Medve lap